На овие две работи не треба да ги учите децата
На многу работи ги учиме децата, но ова се две работи на кои не треба да ги подучуваме, тука да го пуштиме детето да ги совлада овие вештини со свое темпо.
Кога родителот го гледа своето мало дете додека се обидува да се подигне во седечката положба или да застане, тој не треба премногу да му помогне. Имено, во моторниот развој на детето, многу е важно да се знае дека се одвива спонтано, според природните закони на движење. Секое дете е способно да ги усвои моторните вештини целосно независно, па затоа не е неопходно да се научат да седат, да стојат, да фаќа и да оди. Развојот на детето се одвива по одреден редослед, во одредени периоди или околу нив.
Ако го знаеме развојот на моториката на детето, знаеме кога може да се очекува некоја развојна активност. Ако детето го присилуваме да седи или да оди, на пример, го спречуваме неговиот развој. Најчеста грешка на нетрпеливите родители е пасивно поседување на децата. Тоа може да биде штетно за лумбалниот ‘рбет бидејќи детето е нестабилно во таа положба, така што целото негово внимание е фокусирано на одржување на рамнотежата, со што се отежнува координацијата. Исто така, кога се совладуваат вештините на одењето не се препорачува употреба на проодувалка или други помагала кои наметнуваат положба на детето и на тој начин негираат некои други развојни функции. Моторниот развој е тесно поврзан со менталниот развој, така што детето се развива толку брзо како што е љубопитно. Некои деца се поживи со пољубопитна природа и многу порано го усовршуваат движењето, додека други се троми, па моториката се развива подоцна. Но, додека сè е во рамките на нормалниот развој, нема место за загриженост.