Што кога детето вели : “Мамо сакам да бидам балерина?”
Многу девојчиња, од најраните денови, сонуваат да станат балерини, но само некоја навистина станува. Дрина Пешиќ, балерина и педагог, ја прашавме дали балетот може да биде еден вид рекреација за најмладите.
Во која возраст е најдобро да се започне со часови за балет?
-Јас работам со деца на возраст од 3-6 години; Во групата имам девојчиња кои со три години совршено ја “фаќаат” кореографијата, слушаат, ги копираат чекорите … Сè зависи од детето – колку го сака движењето и музиката, колку го држи своето внимание. Децата, дури и толку мали, покажуваат интерес и често се случува родителите да ги донесат заедно со образложение дека нивното дете само изразило желба да оди на балет, а самите не знаат каде го видело тоа. Мислам дека сме родени со внатрешни чувства за движење. Некои деца можат да започнат со три години, но за вистинско балетско учење се препорачува периодот по завршувањето на четвртото одделение од основното училиште.
Дали има некои физички предиспозиции за детето да оди на балет?
Во таа најрана возраст секој може да проба. Талентот се гледа преку музикалноста, чувството за ритам, градбата.
Колку пати неделно се оди на часови и колку часови е потребно?
Толку мали дечиња одат два пати неделно на балет. Часот трае 45 минути.
Може ли часовите балет да се третираат како форма на рекреација?
Часовите балет и се еден вид на рекреација за деца. Вежбите за кореографија кои се работат на познати песни и популарна музика влијаат на нивниот развој, меморија, социјализација.
Зошто балетот е добар за физичкиот развој?
На пример, детето со стапала што одат на внатре со балетските вежби може да се коригираат и детето може да научи правилно да оди.
Кои се придобивките од учењето балет од најраните денови?
Децата се учат да слушаат музика, да ја чувствуваат, да се изразат преку нивното движење преку музика. Тие исто така учат да препознаваат квалитетен звук.
Кога и врз основа на кои индикатори можеме да заклучиме дека детето има потенцијал за поголем досег во балет?
Се што можеме да видиме кога тие се мали, со седум години може убаво да се види: растегливост, градба, музикалност… Важен фактор е т.н. сценичноста, а работата и упорноста се од суштинска важност, со кои и од помалку физички способни играчи можат да направат подобар играч од оној кој е повеќе физички способен.